Google zaktualizowało zdjęcia satelitarne, można więc
pokazać zakres wykonanych prac i różnice śladów nowego i starego, linii
kolejowej.
Tutaj korekta łuku w okolicy Olchowej.
Sędziszów Młp. Czerwony prostokąt pokazuje lokalizację wiaduktu, pod którego wykonane są podpory. Jasny niebieski to lokalizacja starego perony nr 2, wyspowego, po lewej widać jak daleko przesunięto lokalizację nowych peronów, z których ten od południa jeszcze nie istnieje. Czerwona kreskowana linia to lokalizacja drogi, nad wykonaniem której pracują.
Niedawno pojawiła się informacja, że w Sędziszowie Młp. może powsyać nowy dworzec kolejowy, tzw. systemowy ok. 300 metrów na zachód od obecnego, którego PKP zamierza się pozbyć, może nawet wyburzyć. Byłoby to sensowne - odnośnie budowy nowego obiektu, gdyż przesunięcie peronów o kilkaset metrów od obecnego dworca, okazuje się być absurdem, który utrudnia życie ludziom.
Sędziszów Młp. W większym zbliżeniu położenie planowanego wiaduktu.
Sędziszów Młp. po stronie wschodniej. Widoczne położenie przejścia dla pieszych/przejazdu dla osób korzystających z rowerów. Sam przejazd zostanie później zlikwidowany.
Witkowice od strony wschodniej. Nadal nie ruszono z usypywaniem wiaduktu (zapewne wymagane jest wzmocnienie podłoża).
Wygląd stacji Ropczyce, która w zasadzie jest ukończona. Choć brak drobnych rzeczy, jak chodniki, ogrodzenia itp.
W Ropczycach zbudowano krótkie perony w przeciwieństwie do Sędziszowa Młp. Widać na zdjęciu od strony zachodniej, że było mnóstwo miejsca, dla przedłużenia ich. Teraz pociągi pośpieszne które mają więcej jak 6/7 wagonów, nie mieszczą się przy skrajni. Jednocześnie skorygowano pierwotne plany odnośnie stacji w Sędziszwie Młp. i dodano przejście podziemne prowadzące na perony od strony zachodniej. W Ropczycach tego nie uczyniono, więc duże skupisko ludzi mieszkające po stronie zachodniej, musi robić duże koło aby dostać się na peron (na razie przechodzą przez tory...)
Ropczyce, miejsce, gdzie zlikwidowano przejazd drogowy na poziomie szyn i wybudowano pod nim przejście podziemne. Niestety, także w tym przypadku (odnośnie Ropczyc) popełniono błąd, i nie wybudowano łagodnych wjazdów, by osoby korzystające z rowerów, nie musiały pokonywać pobliskiego wiaduktu drogowego, na który jest bardzo stromy podjazd, a jednocześnie taki przejazd jest ryzykowny wobec jeżdżących tam samochodów. Taki przejazd/przejście wykonano w Sędziszowie Młp. w dwóch miejscach... Jak widać, analiza rozwiązań w Ropczycach, które wykonano wcześniej, pozwoliła korygować rozwiązania w Sędziszowie Młp. Stąd są one bardziej przyjazne dla ludzi (pomijając kwestię radykalnego odsunięcia peronów).
Będziemyśl.
Korekta łuków w rejonie wiaduktu w Klęczanach.
Trzciana i widoczne prace przy dojazdach pod wiadukt po stronie zachodniej. Gdy to zostanie dokończone, przejazd na poziomie szyn, zostanie zlikwidowany.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz